Vi finns här för att hjälpa dig!
På denna sida hittar du information om att resa med Vy bus4you och Vy express.
Är Vy bus4you och Vy express samma sak?
Nja, inte riktigt. Med Vy bus4you reser du med högsta komfort, ombord hittar du två komfortklasser plus och ekonomi. Här kan du boka specifika säten. Kanske vill du sitta för dig själv i ett singelsäte eller tillsammans med dina kompisar vid ett större bord? Vy express är bussar som körs av våra samarbetspartners. I Vy express hittar du en komfortklass, ekonomi. Samtliga bussar är anpassade för långfärdsresor.
Finns det WiFi, eluttag, toalett och AC ombord?
Vi erbjuder gratis WiFi och eluttag ombord på Vy bus4you och Vy express. Toalett och luftkonditionering (AC) finns alltid ombord på våra bussar för att din resa ska bli så behaglig som möjligt.
Hur mycket bagage får jag ta med?
Varje resenär får ta med sig en resväska och ett handbagage, med en total maxvikt om 25kg, utan extra kostnad. Om du eller någon i ditt resesällskap önskar ta med mer bagage kan du köpa till extra bagage eller specialbagage.
Behöver jag köpa min biljett i förväg?
Alla som reser med Vy bus4you och Vy express måste ha en biljett och den måste köpas innan avresan (med undantag för sträckan Västerås - Arlanda flygplats). Våra billigaste biljetter finner du alltid på bus4you.se. Du kan också köpa biljetter via våra återförsäljare eller via telefon på 0771-151515, då tillkommer en försäljningavgift.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi har ett samarbete med Klarna som innebär att vi använder deras heltäckande betallösningstjänst, Klarna Checkout. De betalningsalternativ som för närvarande erbjuds via Klarna Checkout är swish, faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Genom att använda Klarna godkänner du användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy.
Tillgänglighet ombord
Vi vill att alla ska känna sig välkomna att resa med oss! Vi ska göra vårt bästa för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt. Har du ett funktionshinder och planerar att resa med oss? Vänligen kontakta vår kundservice senast 36 timmar före avresan för att vi ska ha möjlighet att hjälpa till på bästa sätt.
Kontakta oss
Hittade du inte svaret under rubrikerna ovan? Lugn, vår kundservice hjälper dig gärna!