Info om Corona Läs mer

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen av vår webbsida. 

Läs mer om cookies >>

Avbokning, ombokning eller ändring

Avbokning

Regler för avbokning

  • Du som har avbokningsskydd på din biljett kan avboka din biljett fram till två timmar innan avgångstiden.
  • Om du har ett avbokningsskydd för din tur- och returresa och reser på utresan kan returresan bokas av fram till två timmar innan dess avgång.
  • Om du har en resa med två eller flera delresor kommer hela resan att avbokas.
  • Du som har en biljett för flera resenärer på samma bokningsnummer kan avboka en eller flera resenärers biljett. Markera de biljetter som du vill avboka och bekräfta avbokningen.
  • Har du betalat med kontokort återförs pengarna till ditt konto.
  • Har du valt betala med faktura men inte betalt ännu korrigeras beloppet på fakturan av Klarna.
  • Avbokningsskyddet återbetalas inte vid avbokning.
  • Biljett bokad på vybuss.com avbokas på vybuss.com och biljett bokad på vybuss.no avbokas på vybuss.no. Biljett köpt via återförsäljare eller via telefon bokas av via återförsäljare resp. via telefon.

Om du inte valt att köpa avbokningsskydd går biljetten att avbokas men det kommer inte att ske någon återbetalning av biljetten. Avbokningsskydd kan inte köpas till efter biljettköpet.

Ombokning

Regler för ombokning

  • Ombokning kan göras fram till två timmar innan avgångstiden på din nuvarande biljett.
  • För dig som har ett avbokningsskydd kan du boka om biljetten utan kostnad två gånger. Vänligen notera att efter andra ombokningen, behåller du inte längre ditt avbokningsskydd på din biljett och du kan då inte få pengarna tillbaka vid en avbokning. Vid avbokning gäller våra avbokningsregler.
  • För dig som vill omboka en biljett som saknar avbokningsskydd på vår hemsida är kostnaden 39 kronor per biljett och ombokningstillfälle. Alla våra gäster reser på en egen biljett, vidare kan en bokning innehålla en eller flera biljetter.
  • Om du önskar omboka en biljett som saknar avbokningsskydd via vårt biljettkontor på telefon tillkommer en serviceavgift.
  • Har du en tur- och returbiljett kan du välja att boka om antingen ut- eller hemresan eller både ut och hemresan. Du betalar endast för ombokning per tillfälle och för antal personer på biljetten.
  •  Du som har en biljett för flera resenärer på samma bokningsnummer bokar om för alla resenärer i samma ombokning.

Om du köpt ett specifikt säte i samband med ditt biljettköp kommer detta inte att följa med vid ombokning. Om du vill boka ett specifikt säte på din nya resa behöver köpa till det i samband med att du bokar om din biljett. Har du däremot köpt extra bagage eller special bagage följer dessa med vid ombokning.

När du bokar om din biljett kan du välja att resa i plus eller ekonomi. Har du en biljett som gäller för ekonomi och vill köpa en biljett som gäller för plus betalar du mellanskillnaden för den högre komfortnivån.

Om du väljer att boka om biljetten till en avgång med lägre pris kommer du inte att få tillbaka mellanskillnaden. Om du väljer att boka om till en biljett som är dyrare än ursprungsbiljetten kommer du att behöva betala mellanskillnaden.

Biljett bokad på vybuss.com ombokas på vybuss.com och biljett bokad på vybuss.no ombokas på vybuss.no. Biljett köpt via återförsäljare eller via telefon bokas om via återförsäljare resp. via telefon.

Lägg till/ addera till din bokning

Du kan välja att addera tilläggsprodukter till din biljett i efterhand:

  • Köpa till platsbokning av ett specifikt önskat säte
  • Köpa till så att du kan ta med en eller flera väskor
  • Köpa till så att du kan ta med ett eller flera specialbagage

Har du bokat ett specifikt säte kommer detta säte att finnas kvar även vid ändring. Att lägga till produkter till din biljett är gratis och du betalar endast för de tilläggsprodukter som du väljer att lägga till. Du kan välja att addera tilläggsprodukter fram till avgångstiden på din biljett.

Biljett bokad på vybuss.com ändras på vybuss.com och biljett bokad på vybuss.no ändras på vybuss.no. Biljett köpt via återförsäljare eller via telefon ändras via återförsäljare resp. via telefon.

Betalningsmetoder som dessvärre inte fungerar vid ombokning och uppgradering är kampanjkoder, voucherkoder och företagsfaktura.

Ange ditt bokningsnummer nedan, tillsammans med det telefonnummer som du uppgav vid bokningstillfället. Bokningsnumret består av en 12-siffrig kod.