Hittegods
För att hjälpa dig att återfå din förlorade behöver du kontakta oss via mail: hittegods.buss@vy.se. Vi gör vad vi kan för att hjälpa dig att få tillbaka din förlorade tillhörighet. Dock tar vi inget särskilt ansvar för upphittat gods, eftersom vi inte kan förvara det helt säkert eller ansvara för frakten. Upphittade saker förvaras i tre veckor. Om vi hittar din tillhörighet tar vi ut en adminstrationsavgift på 100 kronor plus den eventuella avgift som posten/fraktbolaget tar.
Missnöjde
Vänd dig gärna till info@vy.se och berätta varför du inte var nöjd med resan. Vi uppskattar dina synpunkter, det gör att vi kan bli än bättre! Har du köpt en biljett via Vy kanaler men rest med BT Buss ber vi dig kontakta dem för att framföra ditt klagomål.
Försening
Vi ersätter förseningar i enlighet med våra resevillkor. Våra resevillkor hittar du på www.vy.se/resevillkor. Vänd dig gärna till oss via mail på info@vy.se så att vi kan hjälpa dig i fall du är missnöjd med något eller om du vill reklamera din resa. Har du blivit försenad och har en Resplusbiljett, vänligen vänd dig till www.forseningsersattning.resplus.se Har du rest med BT Buss och blivit försenad ber vi dig att kontakta dem för eventuell kompensation.
Vi erbjuder ersättning i de fall förbindelsen är med våra egna anslutningslinjer, och biljetten är köpt som bytesresa.